Planujesz wakacje albo city break? Przed Tobą decyzja, czy bilety i nocleg kupić osobno, czy skorzystać z opcji Lot+Hotel. Dowiedz się, co obejmuje wariant Lot+Hotel, jakie masz prawa jako konsument oraz sprawdź, jak łatwo zarezerwujesz wakacje na eSky.pl.

Wakacje na eSky.pl – czy warto skorzystać?

Wakacje Lot+Hotel na eSky.pl to opcja podróży, która łączy bilety lotnicze z noclegiem w wybranym hotelu. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze, a dodatkowo masz pełną elastyczność w wyborze godzin lotów, długości pobytu i standardu hotelu. 

To także większa ochrona finansowa podróży niż przy rezerwacji lotu i noclegu osobno. Przykład: jeśli linia lotnicza odwoła Twój lot, a hotel jest bezzwrotny, nie tracisz pieniędzy, bo jako touroperator zapewniamy Ci alternatywne połączenie albo pełny zwrot kosztów.


Brzmi ciekawie? Dowiedz się więcej o korzyściach wakacji Lot+Hotel:
Wakacje z eSky.pl? Taniej, łatwiej, na luzie


eSky.pl jako touroperator – co to znaczy?

Touroperator to firma odpowiedzialna za organizację wyjazdu, więc to ona odpowiada za wszystkie usługi turystyczne zawarte w Twoich wakacjach Lot+Hotel. W przypadku problemów z dostawcami poszczególnych usług (np. zmiana godziny czy dnia wylotu, awaria w hotelu), eSky.pl ma obowiązek zapewnienia Ci alternatywy lub zwrotu pieniędzy. 

Co się stanie, gdy linia lotnicza zmieni datę wylotu lub powrotu?

Zmiany daty wylotu lub powrotu przez linie lotnicze mogą się zdarzyć, ale nie musisz się martwić. Jako touroperator zadbamy o Twoje prawa i zapewnimy Ci alternatywne połączenie albo zwrócimy pieniądze.

Jakie prawa przysługują mi w przypadku zmian przez przewoźnika?

Zgodnie z przepisami prawa UE, przewoźnicy mają obowiązek powiadomienia pasażerów o zmianach w terminie 14 dni przed planowanym wylotem. Jeśli zmiana dotyczy wylotu o więcej niż 2 godziny, pasażer ma prawo do zmiany daty wylotu lub pełnego zwrotu kosztów.

Obowiązki eSky.pl jako touroperatora w przypadku zmian

eSky.pl, jako touroperator, ma obowiązek:

  • zapewnić Ci alternatywne rozwiązania w razie problemów z lotem lub zakwaterowaniem,
  • pomóc w przeorganizowaniu planów podróży,
  • zwrócić pieniądze w przypadku niezaakceptowania alternatywnego lotu/noclegu lub gdy zrealizowanie rezerwacji przestaje być możliwe (z przyczyn niezależnych od Ciebie).

Możliwe scenariusze:

  1. Wylot zostaje zmieniony na dzień wcześniej, a data powrotu pozostaje bez zmian:
    • Jeśli wylot nastąpi wcześniej, zaproponujemy Ci alternatywę, np. inny lot lub zwrot kosztów. Jeśli zdecydujesz się na zmianę lotu, skontaktujemy się z hotelem, by wydłużyć Twój pobyt.
  2. Data powrotu zostaje zmieniona, a wylot pozostaje bez zmian:
    • W takim przypadku możesz liczyć na naszą pomoc w zmianie rezerwacji hotelu, aby dostosować go do zmienionej daty powrotu. Jeśli jesteś jeszcze przed wylotem, możesz także wybrać zwrot kosztów.
  3. Zmiana zarówno daty wylotu, jak i powrotu:
    • W przypadku zmiany obu terminów, pomożemy Ci w znalezieniu nowych połączeń lotniczych oraz w ewentualnym dostosowaniu rezerwacji hotelu. Możesz także wybrać zwrot kosztów.

Zmiana daty powrotu przed i po wylocie – różnice

  • Zmiana przed wylotem: Jeśli Twój lot zostanie znacząco zmieniony (min. 4h) lub odwołany, zanim wylecisz w podróż, otrzymasz wybór: alternatywne połączenie lub pełny zwrot kosztów. Alternatywny lot może wiązać się z dodatkowymi opłatami – w zależności od dostępności lotów i zasad przewoźnika. Jeżeli przez to długość pobytu ulegnie zmianie, sprawdzimy, czy można przedłużyć Twoją rezerwację w hotelu, a w razie potrzeby znajdzie inny hotel o podobnym standardzie (wtedy może być konieczna dodatkowa płatność).
  • Zmiana po wylocie: Jeśli już jesteś w podróży, a Twój lot powrotny został odwołany, zgodnie z ustawą jako touroperator zapewnimy Ci powrót do domu. W razie potrzeby znajdziemy dla Ciebie alternatywne połączenie i/lub pokryjemy koszt do 3 dodatkowych noclegów na miejscu.

Wakacje Lot+Hotel w skrócie

Wakacje Lot+Hotel to wygodna opcja, która łączy w jednej rezerwacji bilety lotnicze i nocleg w wybranym hotelu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz liczyć na większe bezpieczeństwo finansowe Twojej podróży, wsparcie w jednym miejscu i możliwość dopasowania oferty pod swoje oczekiwania. Podróżuj spokojnie, wiedząc, że jesteś pod opieką touroperatora, co zapewnia Ci dodatkową ochronę w razie nieprzewidzianych sytuacji.

Jak rezerwować wakacje i city break z eSky.pl – instrukcja

Zobacz, jak łatwo i szybko możesz zarezerwować wakacje czy city break w opcji Lot+Hotel. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku.

Krok 1: Wejdź na stronę eSky.pl i wybierz swoją podróż

Na stronie głównej, w górnej części ekranu, znajdziesz zakładki Wakacje i City Break. Wybierz rodzaj wyjazdu, który Cię interesuje, i kliknij w wybraną zakładkę, aby przejść do wyszukiwarki pakietów.

Krok 2: Wybierz z gotowych propozycji albo skorzystaj z wyszukiwarki

Jeśli szukasz pomysłu na wakacje, po prostu zjedź niżej i przejrzyj nasze inspiracje na podróże. A może masz już swoją wizję? Skorzystaj z wyszukiwarki u góry strony, podając informacje:

  • Miejsce docelowe: Wybierz miasto lub kraj, do którego chcesz się udać. Możesz wybrać więcej niż jedną opcję.
  • Miejsce wylotu: Wybierz miasto lub lotnisko, z którego chcesz rozpocząć podróż. Tu także możesz wybrać więcej opcji.
  • Daty podróży: Skorzystaj z opcji “Wybrany okres”, jeśli masz ścisłe i niezmienne daty podróży. Określ daty wylotu i powrotu. Jeśli nie masz konkretnego terminu, tylko szukasz najlepszych okazji, wybierz “Elastyczne daty”.
  • Długość pobytu: za pomocą kalendarza wskaż swoje preferowane okno podróży, a w wyszukiwarce określ, ile nocy chcesz spędzić na miejscu.
  • Liczba osób: Określ liczbę dorosłych i dzieci, z którymi podróżujesz.

Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij różowy przycisk z lupką, by zacząć wyszukiwanie.

Krok 3: Przeglądaj dostępne podróże

Po chwili zobaczysz listę dostępnych wyjazdów spełniających Twoje kryteria. Możesz skorzystać z filtrów, aby zawęzić wyniki, takich jak cena, rodzaj wyżywienia, ocena i standard hotelu czy godziny wylotu.

Krok 4: Wybierz swoją podróż

Gdy już znajdziesz wymarzoną podróż, kliknij różowy przycisk, aby przejść do szczegółów.

Krok 5: Dopasuj szczegóły podróży pod siebie

Po chwili zobaczysz stronę ze szczegółami wybranej podróży. Jeśli wszystko Ci się podoba, możesz po prostu kliknąć “Kontynuuj” i przejść do rezerwacji. Jeśli chcesz coś zmienić, wybierz opcję “Dopasuj swoją podróż”.

Na tej stronie możesz dopasować do swoich oczekiwań:

  • długość i daty pobytu – korzystając z kalendarza cen, szybko porównasz, kiedy wyjazd najbardziej się opłaca,
  • godziny wylotu i powrotu – wybierz “Pokaż alternatywne loty”, żeby zobaczyć inne dostępne opcje, np. tańsze wyloty z innych miast czy o innej godzinie,
  • pokój i rodzaj wyżywienia – zobacz zdjęcia i informacje o wyposażeniu dostępnych pokoi.

Po dostosowaniu oferty do swoich potrzeb przejdź do rezerwacji wybranego pokoju, klikając „Wybierz”.

Krok 6: Wprowadź dane pasażerów

Wypełnij formularz danymi wszystkich podróżnych, w tym imię, nazwisko, płeć, datę urodzenia i dane kontaktowe. Zwróć uwagę, by nie używać polskich znaków – systemy linii lotniczych nie akceptują ich na biletach, a zmiany po wystawieniu biletów oznaczają dodatkowe opłaty.

Krok 7: Wybierz i dodaj usługi dodatkowe

Podczas wypełniania formularza zobaczysz różne usługi, które możesz dodać do swojej rezerwacji. Wedle swoich upodobań i budżetu, możesz dokupić:

  • ubezpieczenie podróżne,
  • ubezpieczenie rezygnacji z podróży,
  • bagaż podręczny czy rejestrowany,
  • ubezpieczenie bagażu,
  • transfer z lotniska do hotelu,
  • konkretne miejsca w samolocie,
  • Fast Track – szybsza kontrola bezpieczeństwa na lotnisku.

Krok 8: Wybierz jak chcesz zapłacić oraz metodę płatności

Wybierz, czy chcesz zapłacić za całość wyjazdu od razu, czy rozłożyć płatność: możesz zdecydować się na zaliczkę lub podzielić płatność na równe, miesięczne części.

Następnie wybierz preferowaną metodę płatności, wprowadź adres rozliczeniowy i w razie potrzeby wybierz opcję “Chcę otrzymać fakturę VAT”. Masz do wyboru popularne metody, takie jak BLIK czy karta płatnicza, a także wygodne opcje płatności w ratach 0%.

Krok 9: Potwierdź rezerwację

Zaznacz wymagane zgody i potwierdź rezerwację, klikając “Zarezerwuj”. Po zakończeniu procesu rezerwacji otrzymasz potwierdzenie na podany adres e-mail wraz ze wszystkimi szczegółami podróży.

W razie pytań czy wątpliwości skorzystaj z sekcji Pomoc i kontakt.


Wskazówki i sugestie zawarte w niniejszym artykule oraz w artykułach powiązanych mają charakter wyłącznie informacyjny i pomocniczy i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń wobec eSky.pl.


Przeczytaj również:

Katarzyna Barcik

Katarzyna Barcik

Na co dzień UX writerka, na TravelTalks uwalnia kreatywność i szlifuje leady. Redaktorski zmysł ciągnie ją do wędrówek po świecie w poszukiwaniu opowieści. W podróży niemal zawsze pierwsze kroki kieruje do muzeum (chyba że po drodze trafi na uroczą kawiarnię).

Szukasz konkretnego miejsca?